niedziela, 29 września 2013

Japońska lektura #3


Tak się złożyło, że pierwszą książką, którą od początku do końca przeczytałam po angielsku, jest "Wyznania Gejszy" Artura Goldena, który spisał historię życia pewnej Japonki Chiyo (w rzeczywistości japonka nazywa się Mineko Iwasaki), która to przez znaczącą część swoje życia była gejszą.
Słyszałam o tej książce/filmie dużo razy i sama nie wiem dlaczego dopiero teraz to przeczytałam.
Niektórym historia może wydać się trochę nudnawa, dla mnie była ciekawa. Trzeba wziąć pod uwagę, że to realistyczna historia, którą "Chiyo zgodziła się opublikować dopiero po jej własnej śmierci". Razem z nią przeżywamy rozstania, ból, rozczarowania i desperację.
Mimo braku szybkiej akcji, do jakiej większość z nas jest przyzwyczajona w dzisiejszych czasach, historia potrafi trzymać w napięciu i zaskakiwać. Ukazuje różne levele trudów i przykrości, jakie zniosła główna bohaterka, od czasu kiedy jako dziecko opuściła rodzinną wioskę, do czasu kiedy stała się dojrzałą kobietą. Nie sposób patrzeć obojętnie na wszystko, co przeżyła. Po za tym, co bardzo ważne, książka daje nam wielki wgląd osoby pierwszej w świat gejsz, który, jak chyba każdy wie, jest światem niesamowicie zamkniętym, składającym się z wielu tematów tabu, niechętnym wobec tych niewtajemniczonych, obcym dla nas i odległym.
Pierwszo-osobowa narracja świetnie tu pasuje i pozwala nam bardziej wtopić się w ten świat.
Jeżeli miałabym tą książkę ocenić, to dałabym jej mocne 8/10.
"Wyznania gejszy" to obowiązkowa lektura dla wszystkich interesujących się Japonią!!! :)



3 komentarze:

  1. po tylu pozytywnych opiniach az grzech jej nie przeczytac ! :3
    cos czuje ze jutro pojde do ksiegarni i ja zakupie. c;
    xoxo


    http://nothingsacred.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam film, szybko stał się moim ulubionym *_*

    OdpowiedzUsuń
  3. Film oglądałam,był świetny, książke posiadam w j.ang tłumaczenie jest średnie,nie przeczytałam jej całej.

    OdpowiedzUsuń

Doceniam każdy komentarz. :) Proszę tylko bez zbędnego SPAMu!!!